Η πρώτη βολή ερρίφθη από τον τότε Υπουργό Παιδείας και νυν Υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, ο οποίος με εγκύκλιό του προς τα σχολεία για την 25η Μαρτίου χαρακτήριζε την Ελληνική Επανάσταση ως γνήσιο τέκνο της αμερικανικής επαναστάσεως του 1776. Το μήνυμα ήταν σαφές. Όπως οι Αμερικανοί πρώτα δημιούργησαν κράτος και μετά έθνος, έτσι έκαναν και οι Έλληνες. Ανιστόρητη θέση, αλλά ενδεικτική του τι επρόκειτο να επακολουθήσει.
